ny skola

har inte bloggat på ett tag, hehe, igen menmen. har börjat gymnasiet, från och med ny tillhör jag SPE10A i Nackademin City. Mina mentorer heter Leif och Viktoria och dom verkar faktiskt riktigt bra:) Leif erkände dock igår att han var glömsk och virrig:/ (hjälp?) och viktoria är från ryssland så hon har en rysksvensk dialekt som låter ganska kul på vissa ord:) Klassen verkar riktigt bra, kommer ihåg max 7 namn av 26 så jag har en del jag måste försöka lära mej. En tjej heter naima, varför kunde inte mina föräldrar ge mej ett annorlunda namn? Johanna, det heter minst 1 miljon andra Johannor i det här landet:( på måndag börjar Alexis och jag har ingen aning om det är en tjej eller kille, vi får se;) Jag har skåp 914 på våning 5(det finns INGEN logik i skåpnummrerna, nummer 935 kan sitta brevid nr 375...). Ända negativa med skolan är 1: mitt hemklassrum är på våning 6 (av 7...), det blir mycket trappträning för min del. 2: Mitt schema är så att jag börjar 8.00 med idrott i solna hallen på tisdagar. Hur ska jag kunna vara där, ombytt kl 8.00 på morgonen utan att somna på eftermiddagen?!?! Jag vet inte ens hur man kommer till solna hallen! Jag vet hur den ser ut men jag har ingen aning om hur man kommer dit komunalt:(
I fredags på lunchen lyckades en person (jag ska vara snäll och inte nämna ngt namn) krossa en tallrik, haha;P

Från fredag till idag sov jag hos julia. Carro, anna och Amanda var också där. Det var kul att träffa amanda igen, har inte gjort det sen vi slutade skolan vilket var mer än 10 veckor sen! Vi pratade och kollade på filmer tills vi somnade. Vi vaknade kl halv 12. jag hatar att vakna så sent, det känns som om man har kastat bort en hel dag då:( Gick hem för Julia skulle få gäster och vi han nästan precis hem innan det började spöregna.

/J

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det var askul att träffa dig med Johanna :D<3 vilka färgglada skåp ni har ;P

2010-08-23 @ 16:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0