barnvakt

Tjena! Idag var det dags att hämta lillgrannen Vera. Hon går på ur och skur dagis i parken precis brevid mej så det var inte så långt att gå. Problemet var bara att hon var i en skog som jag inte hade en anning om var den låg så jag fick fråga en annan som bor på vår gata. Tack för hjälpen! Vera hade på sig regnbyxor, regnjacka och en sån där regn mössa och gummistövlar så hon var riktigt söt med andra ord. Vi gungade lite i parken innan vi gick hem och kollade på Rapulsen i Barbie version. oj, va bra den var! Jag var tvungen att plåstra om henne också för hon hade ett minimaliskt sår på ena fingret som verkligen behövde ett plåster, naaw, gulligt! Hon har också ett grymt ordföråd som består till mesta delan av ordet "faktiskt" som hon säger ca 10 gånger per minut. Sen kom Tove hem (typ 11-12 år) och var med. Tillslut kom Helena (mamman) hem super svettig för hon hade cyklat från jobbet. Albin (6-7år?) skulle vara hemma hos en kompis men hade sagt: "jaha, Henrik är ju kul men jag saknar Johanna", naaaw! gulligt!! Måste vakta dom igen snart, dom är verkligen världens gulligaste grannar!

Denna otroliga film såg vi, har aldrig sett Rapulsen har ni? Jag var ett troget Astrid Lindgren fan när jag var liten:P

Vera hade många fina Hello Kitty plåster att välja på.

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0