Så var man konfirmerad

Hejsan! idag har det varit lika bra och varmt väder här i huvudstaden som igår. idag var det dags för att konfireras. Fick ha på mej en sån där vacker vit klänning. SHIT, va varmt det va! Det var typ 35 grader i kyrkan och sen hjälpte det ju verkligen inte med den där kragen man hade på sig. Det gick i alla fall bra och nattvarden smakade inte lika illa som på lägret. Då var det verkligen super äckligt men nu fick man i alla fall inte kvälningar (stavning??). Fick tillbaka min bibel:D jippi! den kommer jag ha SÅÅ stor nytta av. mamma tänkte läsa den, galning!! det är typ 2000 sidor eller nåt. Efter konfirmationen bytte vi om till våra klänningar och sa hejdå till alla och åkte hem. Sen blev det mottagning här hemma. Det var 11 st som kom. farmor, morfar, mormor, carros gudföräldrar, mina gudföräldrar och deras 2 söner och mamma och pappa såklart:D Vi åt mat och jordgubbstårta till efterrätt:D mums! jag kommer verkligen sakna alla!!  Vi bestämde att vi måste träffas nån gång igen, vi har ju allas nummer så det ska nog gå:) juste, glömde säga vi var det mest olycksdrabadde gruppen dom hade haft. 
Skadelista:
3 stukade fötter (det slutade med att kryckorna tog slut på sjukhuset)
1 fick nageltrång
1 fick en liten hjärnskakning (slog i huvudet i sängen)
1 svimmade (jag tror hon gjorde det)
1 gjorde illa tån när hon körde över sin rullväska på den (det var jag, hehe)
3 st blev förskylda (om det inte var flera....)
Sen var det säkert några flera olyckor men det kommer jag inte på just nu:P

hade tänkt att lägga in bilder men minnet på dator är fullt så det går inte just nu. Jag fick i alla fall en silver klocka, 2 armband, ett guldhalsband och ett presentkort. imorgon blir det nog v.by med syrran. MÅSTE köpa en locktång som jag har sett. Ha det bra i sommarvärmen! 

Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0