Ärligt talat!

Hello!
Jag blir verkligen galen när folk håller på att prata om sin vikt!
kissies blogg hade hon skrivit om sin vikt och att hon ville gå ner! Fattar inte hur hon kan skriva något sådant.
Jag tror jag blir galen. Vad spelar det egentligen för roll om det står 100 eller 50 på vågen när du väger dig? Huvudsaken är väl ändå att du är nöjd över dig själv, och då ska man inte gå på vikten. Vikten säger absolut ingenting om ens utseende, och visst, jag kanske tänker på min kropp och vikt ibland, men det gör väl alla i detta samhälle vi lever i!
Att man inte ens kan säga att "Jag är nöjd med min kropp", eller "Jag tycker att jag är smal och snygg" utan att folk tittar snett på en är helt patetiskt. Istället säger man att man är tjock och ful, och det måste ju trycka ner självförtroendet något otroligt! Se er själva i spegeln och se det fina i er! Det är helt sjukt att det ska behöva vara såhär, hemskt!


Är det detta ni strävar efter eller?

Anna

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är bra Anna! Folk borde lyssna mer på sådana som dig och din kloka ord ;)

2009-06-08 @ 14:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0