Fy skäms på mig!

Hejsan!
Påbörjade ett inlägg i förregår, men av någon anledning så skrev jag aldrig klart det. Johanna har varit bra med uppdateringen ser jag, så jag passar på att låna Emils dator. Japp, jag är på mitt landställe, Falkenberg nu och vi har badat och solat (bara solat för min del, jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid det liiite svalare vattnet här i Sverige).
Bilder från Italien och Frankrike kommer när jag är hemma igen.
En sak som jag märkt under denna resa är att jag + vandra i Alperna inte går ihop. Liite pinamt var det att komma i ett par svarta tygskor från skopunkten medan alla andra turister (framför allt japaner) hade värsta vandringsskorna.
Men jag överlevde (efter X antal svordomar och efter att jag bad till gud att jag skulle överleva de sista hundra metrarna och att de skulle gå snabbt). Nu när jag kommit hem känns det som jag inte blivit ett dugg brun, så jag får hålla tummarna på att solen kikar fram i alla fall några minuter, just nu e det ganska mulet.
Badat har vi såklart gjort. Varje dag.
Sen kan jag fjeska inför Anders (idrottsläraren) att jag bestigit ett berg och att det var riktig teräng med smaaala vägar och branta steniga backar! jajjamensan, vi i våran familj är ju väldigt sportiga av oss, så lite träning måste man ju unna sig, trots att det är semester. Nej, jag skojar, bara hälften av det var sant. Men vi har bestigit ett berg och det var en för jävlig teräng och anledningen till varför vi tog denna väg var inte (eller snarare absolut inte) för att vi är väldigt sportiga av oss, utan för våran duktiga familj tog FEL VÄG! herre min skapare, jag trodde jag skulle dö! nästa Mount Everest säger jag bara. Istället för att ta den trevliga fina grusvägen tog vi skogsvägen, perfect ;)
Långt inlägg blir det nu, så om ni orkar läser detta, hoppas jag inte tog allt för mycket tid av erat sommarlov.
Puss Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0