Schindlers list

ida var det specialdag iskolan, förintelse tema inför Polenresan i januari. Helt okej, vi såg en film som var 3(!!!) timmar lång i ljushallen och jag frös i, hmm, få se, 3 timmar! Iskallt, någon idiot (förmodligen en killle) har satt elementen längst upp på väggarna under fönstrera (stavning?). Vad gör dom för nytta där?? typ ingen. Filmen var ganska bra, väldigt obehaglig för dom sköt typ av huvudena på folk stup i kvarten"/ Den hette "Schindlers list" och handlade om Oscar Schindler(?) (spelad av Liam Neeson) som hjälpte judar under andra världskriget. Först var han nazist som bara ville ha judar som arbetskraft i sin fabrik för att dom var billiga men sen insåg han att han ville hjälpa dem:) Slutet var sorgligt och jag var typ nära att gråta:'( Min favorit var Olek, sööt!



I slutet av filmen la alla Schindler judar (judar som Oskar Schindler hade räddat) en sten på hans grav. Judar lägger stenar istället för blommor om ni undrar varför;)

Ikväll är det träning på åkeshov, har lite ont i fötterna efter att ha gått runt med klackar hela dagen men jag överlever nog.

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0