Förintelse

Sitter här vid datorn och funderar på hur jag ska klara av morgondagen.
Förintelsen. Jag förstår inte. Jag förstår inte alls.
Hur kan folk vara så grymma att de skjuter ner människor som om de vore ja jag vet inte vad.
Imorgon kommer en tant som var med i ett koncentrationsläger. Jag kommer börja gråta. Usch.
Sitter här och blir arg. Arg på all ondska som människan skapat. Arg på alla som inte gjorde något.
Sitter här och blir ledsen. Ledsen för alla judar. Ledsen för att de inget kunde göra. Gjorde de motstånd blev de mördade. Gillade de bara läget blev de också skjutna. Tänk dig att vad du än gör så gör du inget rätt. Jag kan inte tänka mig in i den rollen. Det går inte. Drygt 60 år har gått sen Hitler och alla barbariska människor gjorde det som ingen människa borde kunna göra. Människan är ett monster. Inne i alla människor finns ett monster som ibland kommer ut och gör hemska saker. Nu väntar en varm dusch.
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0